perjantai 24. kesäkuuta 2016

Identiteetti muuttuu?

Vein roskat. Tällä nimenomaisella roskienvientikerralla tunsin olevani eri ihminen kuin ennen. Joudun nimittäin kävelemään roskiksille moottoripyöräni ohi. Vien tällä hetkellä roskia melko usein, vajaitakin pusseja. Ei kovinkaan ekologista. Sain ohjeeksi peittää Jampan peitteellä siitä syystä, että se on korkeiden pihakoivujen alla joista ensinnäkin tippuu lehtiä ja toiseksi niissä hengailee isohko parvi variksia. Pyörä pysyy siistinä, mutta minä näen vain sinisenharmaan peitteen, joka muuten on aivan liian pieni.
Ensimmäinen vierailuni suositussa tarvikemyymälässä moottoripyörän omistajana sujui kutakuinkin hyvin. Itsevarmoin askelin otin nuo neljä tärkeää hyllyväliä suvereenisti haltuun. Neuvoa en kysynyt ja nyt minä olen kanta-asiakas. Ainoastaan yksi kolmesta tavarasta oli täysin epäsopiva. Se ainoa jonka olin etukäteen mitannut. Epäuskoisena venyttelin peitettä Jampan niskaan. Kyllä se juuri ja juuri variksilta suojaa antaa, mutta visuaalinen vaikutelma ei ole erityisen pro.
Jamppa joutuu odottamaan vuoroaan tuossa koivujen alla vielä hetken aikaa. Olen luvannut ohjaajalle etten aloita ajamisen harjoittelua ennen kuin kesäteatterin esityskausi on ohi. Ohjaajamme usko kykyihini suoriutua moottoripyörän ajamisesta ei liene ihan korkeimmasta päästä. Tosin ei vaadita kovinkaan suurta nilkannyrjähdystä kun porraskävely korkokengissä ei enää onnistu. Eipä se muutenkaan ole erityisosaamisalueitteni kärkipäässä. Olen siis luvannut pitää itseni kurissa vielä kuukauden…ehkä…

Voinko minä kutsua itseäni motoristiksi vaikka en ole ajanut vielä metriäkään? Identiteettini on kuitenkin jo selkeästi muuttunut. Tunnen kuuluvani eri heimoon kuin ennen. Olenhan yksi ”meistä” Olen taloyhtiössä ainoa jolla on moottoripyörä. Korvaamaton neuvonantajani Late näytti miten siirrän pyörää ilman että sitä tarvitsee käynnistää. Meille kun on nimittäin tulossa laajempi piharemontti. Saatan joutua työntelemään sitä muutamankin kerran tuossa pihalla edes takaisin. Toivon todella, että yleisöä on huomattavasti vähemmän kuin kesäteatterissa!


                        Hyvää ja turvallista Juhannusta kaikille!


4 kommenttia:

  1. vietät juhannuksen viemällä naapurienkin roskat, ihanaa!! :-)

    VastaaPoista
  2. Motoristimummo minäkin, 9.kesä motoristina. Ajatuksissa pyörän hankinta oli ainakin yhtä monta vuotta. Omaa lähipiiriäni/ sukulaisia en yllättänyt kun viimein pyörän ostin 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Esimerkkien innoittamana päätin itsekin ryhtyä tuumasta toimeen. Eikä se kovin paljon yllättänyt lähipiiriä täälläkään. Hyviä tsemppareita olette!

      Poista